Mercury Propeller Bravo FS

Neues rund ums Offshore-Boot

news about and new stuff for offshore boats

Moderator: Offshoreonly ORGA

Antworten
Benutzeravatar
Scarab28XLT
Träger des DEUTSCHEN GROSS KREUZES
Träger des DEUTSCHEN GROSS KREUZES
Beiträge: 7619
Registriert: Sa. 03.07.2004, 15:00
Wohnort: Aschaffenburg
Kontaktdaten:

Mercury Propeller Bravo FS

Beitrag von Scarab28XLT »

http://www.mercuryracing.com/propellers/bravoifs.php


Bravo I® FS Outboard
Overview

The Mercury Racing® Pro Finish Bravo I FS outboard propeller offers excellent time-to-plane performance, sweet mid-range punch, and awesome top-end speeds for bass, flats, cat flats, and performance center-console bay boats. The stainless steel prop, designed for use on 150 hp to 350 hp four strokes including Mercury Verado,® Mercury Pro FourStroke, and competitor-brand engines, features four robust blades and a tuned exhaust tube. The shortened exhaust tube provides greater top-end speed, while minimizing stern lift for improved boat handling and performance.
SPECIFICATIONS
Pitch 22”, 23”, 24”, 25”, 26”, 27”, 28”, 29”, 30”, 31”
Rotation RH,LH
Finish Pro Finish
Du hast keine ausreichende Berechtigung, um die Dateianhänge dieses Beitrags anzusehen.
Mit freundlichem Gruß Michael F
Power is nothing without control !!
"SPEED KILLS" REAL MEN DONT NEED INSTRUCTION
Ethanol gehört ins Glas und nicht in den Bootstank
I don´t drive fast, i only fly deep !!
Benutzeravatar
Scarab28XLT
Träger des DEUTSCHEN GROSS KREUZES
Träger des DEUTSCHEN GROSS KREUZES
Beiträge: 7619
Registriert: Sa. 03.07.2004, 15:00
Wohnort: Aschaffenburg
Kontaktdaten:

Re: Mercury Propeller Bravo FS

Beitrag von Scarab28XLT »

Zum vergleich:


Bravo I® Verado & Sterndrive
Overview

Mercury Racing propeller specialists have enhanced the performance of the four-blade Bravo I propeller to strategic Lab Finishing specifications for maximum performance. Lab Finishing Technicians lab finish these popular Bravo One, X, XR and Sport Master sterndrive and Verado propellers by thinning propeller blade surfaces in specific areas, modifying the leading and trailing edges and balancing the propeller all for maximum efficiency. The propellers provide top performance in a variety of performance boat applications.

The Mercury Racing Lab Finished Bravo I propeller offers great planing performance, excellent mid-range speeds and awesome top end speeds, The Bravo I propellers are designed for Cats and step bottom and center console boats looking for the ultimate top end speeds and are available in LH and RH rotations with one-inch incremental pitch sizes, ranging from 22" to 36".
SPECIFICATIONS
Diameter 15 1/4"
Pitch 22" - 36"
Rotation LH & RH
Finish Lab
Applications

Designed to run 60+ MPH with medium bow lift

For 300 - 600 HP sterndrive vee, stepped bottom vee & air entrapment hulls
Mit freundlichem Gruß Michael F
Power is nothing without control !!
"SPEED KILLS" REAL MEN DONT NEED INSTRUCTION
Ethanol gehört ins Glas und nicht in den Bootstank
I don´t drive fast, i only fly deep !!
Benutzeravatar
Scarab28XLT
Träger des DEUTSCHEN GROSS KREUZES
Träger des DEUTSCHEN GROSS KREUZES
Beiträge: 7619
Registriert: Sa. 03.07.2004, 15:00
Wohnort: Aschaffenburg
Kontaktdaten:

Re: Mercury Propeller Bravo FS

Beitrag von Scarab28XLT »

Hier noch mal was zu dem abgedrehten Auspuffrohr.
Du hast keine ausreichende Berechtigung, um die Dateianhänge dieses Beitrags anzusehen.
Mit freundlichem Gruß Michael F
Power is nothing without control !!
"SPEED KILLS" REAL MEN DONT NEED INSTRUCTION
Ethanol gehört ins Glas und nicht in den Bootstank
I don´t drive fast, i only fly deep !!
Benutzeravatar
Scarab28XLT
Träger des DEUTSCHEN GROSS KREUZES
Träger des DEUTSCHEN GROSS KREUZES
Beiträge: 7619
Registriert: Sa. 03.07.2004, 15:00
Wohnort: Aschaffenburg
Kontaktdaten:

Re: Mercury Propeller Bravo FS

Beitrag von Scarab28XLT »

2017 Neue Props.
Du hast keine ausreichende Berechtigung, um die Dateianhänge dieses Beitrags anzusehen.
Mit freundlichem Gruß Michael F
Power is nothing without control !!
"SPEED KILLS" REAL MEN DONT NEED INSTRUCTION
Ethanol gehört ins Glas und nicht in den Bootstank
I don´t drive fast, i only fly deep !!
Antworten

Zurück zu „Offshore News“